Gissa position

Trädgränsen borde vi ha här. Men även parkgränser och kanske äver en kommungräns.... Jo... vi har ju en gräns för tärrängfordon också...
Oj vad mycket det vart!
///Claes

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Claes har ju i princip gissat rätt men jag kan väl förtydliga med att vi står på Goahtnjunjes och blickar åt nordost. Lägger du upp ny bild, Claes?

Nu kom vi ända fram. De två gröna åsarna närmast är Vuoksák och Gárddevárre, i molnen borta till vänster gömmer sig Låptåtjåhkkå och gränsen jag syftade på var Padjelantas sydgräns. En enkel dagstur från Såmmarlappastugan (med hjälp av linfärjan). Ni får slåss om pinnen. ;)

...
Jag tycker att Tobbe ska ta nästa bild eftersom jag var ganska luddig i min beskrivning.
Kör hårt!!
///Claes
...Å andra sidan var du först och jag hade inte hittat rätt utan din gissning som vägledning...
...
Ni får slåss om pinnen. ;)
Verkar mest som om vi kivas om att få slippa pinnen... ;) Men okejdå, jag ge mig! Ny bildgåta kommer här:

Bilagor

• 333_liten.jpg
    333_liten.jpg
    95.2 KB · Visningar: 516

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Svår den här. Börjar gissa för att kanske locka fram en ledtråd...
Njoammeljavrre, Njoammeljåhkå och västra änden på Sallohaure??

Calle

Inte så tokig gissning...

...men det är inte rätt. Så här ser det ut när man har gått ett litet stycke längre fram:

Bilagor

• 334_liten.jpg
    334_liten.jpg
    96.9 KB · Visningar: 436
Bara för att spetsa till kampen lite, så tänkte jag föreslå Voujatädno vid Tsågahavrre, Sallohaure i bakgrunden till höger.

/Hans

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.