Gissa position

Kanske de låga molnen förvirrar? Du står på Lulep Spádnek och fotar Alep?
Spot on!
Alldeles riktigt! visst är det Alep Spádnek, fotat i början av september förra året (En av de få mulna dagarna av min vandring)
Märkvärdigt vad bergsformationer ser annorlunda ut när man ser dom uppifrån än när man går förbi i dalen nedanför.

Din tur att bidra med bild!

MVH ///Claes

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag blev lurad av det låga taket, trots varningen att det annars hade varit för lätt! Trodde att det var en suddig horisont vi såg, men en så jämn synrand finns ju ändå inte......

Som vanligt är jag utan bilder, hoppas återigen att någon kan/vill bidra.

Sen tycker jag förstås att fler än jag ska gissa. Skärpning därvidlag!

Hälsn Pelle

Då kör vi igen!

Bilagor

• IMG_5727_edit.jpg
    IMG_5727_edit.jpg
    54.3 KB · Visningar: 371

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Mina tankar går till Västerbottenfjällen eller möjligen norra Jämtland. Jag tycker mig ana granskog och rätt mycket myrmark. Rätt eller fel?

Riktigt lurig bild. Tyckte först att det liknade något jag sett, men kom inte på det. Om det stämmer så är det plåtat strax NO om Anasjön och vi borde då skymta fjällen vid Dörrsjön och Tossåsen i bakgrunden. De där stugorna på halvön måste ha kommit till sedan jag var i trakterna, kommer inte ihåg dem. I och för sig var det under förra seklet jag var där senast...

Calle

Den här var visst inte så lätt, jag zoomar ut den blåfärgade bilden lite...

Calle

Bilagor

• IMGF_120.jpg
    IMGF_120.jpg
    28.8 KB · Visningar: 413

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.