Gissa position

Kanske de låga molnen förvirrar? Du står på Lulep Spádnek och fotar Alep?
Spot on!
Alldeles riktigt! visst är det Alep Spádnek, fotat i början av september förra året (En av de få mulna dagarna av min vandring)
Märkvärdigt vad bergsformationer ser annorlunda ut när man ser dom uppifrån än när man går förbi i dalen nedanför.

Din tur att bidra med bild!

MVH ///Claes

Jag blev lurad av det låga taket, trots varningen att det annars hade varit för lätt! Trodde att det var en suddig horisont vi såg, men en så jämn synrand finns ju ändå inte......

Som vanligt är jag utan bilder, hoppas återigen att någon kan/vill bidra.

Sen tycker jag förstås att fler än jag ska gissa. Skärpning därvidlag!

Hälsn Pelle

Då kör vi igen!

Bilagor

• IMG_5727_edit.jpg
    IMG_5727_edit.jpg
    54.3 KB · Visningar: 368

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Mina tankar går till Västerbottenfjällen eller möjligen norra Jämtland. Jag tycker mig ana granskog och rätt mycket myrmark. Rätt eller fel?

Riktigt lurig bild. Tyckte först att det liknade något jag sett, men kom inte på det. Om det stämmer så är det plåtat strax NO om Anasjön och vi borde då skymta fjällen vid Dörrsjön och Tossåsen i bakgrunden. De där stugorna på halvön måste ha kommit till sedan jag var i trakterna, kommer inte ihåg dem. I och för sig var det under förra seklet jag var där senast...

Calle

Den här var visst inte så lätt, jag zoomar ut den blåfärgade bilden lite...

Calle

Bilagor

• IMGF_120.jpg
    IMGF_120.jpg
    28.8 KB · Visningar: 405

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.