Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Himmelsraften? Från någonstans på kullen söder om Krovhtejaevrie?
Vill man se jingeln: http://www.youtube.com/watch?v=-uu2OM92DrI
Dessutom: Fram till där jag står har jag kommit genom en passage vars namn påminner om ett vanligt förekommande djur här i trakterna...
/Peter
Dessutom: Fram till där jag står har jag kommit genom en passage vars namn påminner om ett vanligt förekommande djur här i trakterna...
/Peter
Riktigt rolig bildgåta och kluriga ledtrådar! Tack för den, min båda hjärnceller har varit riktigt osams...
Tror jag kommit fram till lösningen efter att ha jämfört bl.a. det avlånga snöfältet i bakgrunden med en egen bild från 2012.
"Bergknabben" är Blåfjället (även koppling till reklamjingeln)
Dalgången nedan är södra delen av Storådörren (var väl dörr du syftade på?)
Du har kommit upp genom Rensnävsskalet , traktens djur, vilket jag kan intyga
Det avlånga snöfältet är då på Synder-Storådörrfjället
Calle
Tror jag kommit fram till lösningen efter att ha jämfört bl.a. det avlånga snöfältet i bakgrunden med en egen bild från 2012.
Dalgången nedan är södra delen av Storådörren (var väl dörr du syftade på?)
Du har kommit upp genom Rensnävsskalet , traktens djur, vilket jag kan intyga
Det avlånga snöfältet är då på Synder-Storådörrfjället
Calle
Ha! Jag var direkt inne på Blåfjället efter den första ledtråden (nåja, efter att ha uteslutit Himmelsbjerget...) men fick (och får) inte riktigt ihop topografin på bilden med kartan (tycker att Synder-storådörrfjället borde framträda mer tydligt i bilden...). Har jag förstått det rätt att positionen är ungefär nedanför Rensnävet?...
...
Vad gäller Calles bild har jag inte en susning men skjuter rätt ut i luften för att få igång gissandet: Nuortap Rissávárre någonstans nere ifrån Miellädnodalen.
Vad gäller Calles bild har jag inte en susning men skjuter rätt ut i luften för att få igång gissandet: Nuortap Rissávárre någonstans nere ifrån Miellädnodalen.
Nix, inte där. Det här fjället är ungefär 100 m högre
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg