Gissa position

Hej!

Jag har nog aldrig varit närmare att skada mig på en fjällvandring än då jag gick ner i Alggavagge just där. Jag halkade på det fuktiga gräset, vred till knät och klarade med något slags luftakrobatik mig undan att lägga hela vikten på nämnda knä. Adrenalinhöjande, minst sagt. För det är ju som tidigare nämnts här inte alls långt till Sveriges otillgänglighetspunkt och där vill man ju inte råka illa ut.

Nåväl, nu tar vi oss an nästa bild. Hoppas att lite dis ska göra det lite svårare iallafall.

Lycka till! / Filiokus

Bilagor

• 5767.jpg
    5767.jpg
    74.1 KB · Visningar: 407
Ok. Skulle ju skrivit innan att det var skönt att du klarade knäet men fick lite bråttom när det såg ut som att Nuukeer var inloggad på tråden också...

Ny bild:

Bilagor

• Picture 118_liten.jpg
    Picture 118_liten.jpg
    271.3 KB · Visningar: 357
Jag skulle gissa på den föregående bilden, men Tobbe hann före. Men nästa bild är väl från nästan samma ställe. Skårvatjåhkkås djärva topp 1726 på bild.

Rätt!

Här går det undan! Inte undra på att man får bråttom med att gissa! :)

Hade en bild till på samma topp på lager för en ev. ledtråd. Den behövdes ju inte men ni kan få den som en bonus i alla fall... Nästa!

Bilagor

• Picture 111_liten.jpg
    Picture 111_liten.jpg
    161.4 KB · Visningar: 611

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag minns sällan hur fjälltopparna ser ut och har inga foton att jämföra med. Men en så här flack dalbotten minns jag från några av Sareks dalgångar. Är vi rentav vid Rapaselet och ser upp mot Bielloriehppe?

Hälsn Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.