Gissa position

Hej!

Jag har nog aldrig varit närmare att skada mig på en fjällvandring än då jag gick ner i Alggavagge just där. Jag halkade på det fuktiga gräset, vred till knät och klarade med något slags luftakrobatik mig undan att lägga hela vikten på nämnda knä. Adrenalinhöjande, minst sagt. För det är ju som tidigare nämnts här inte alls långt till Sveriges otillgänglighetspunkt och där vill man ju inte råka illa ut.

Nåväl, nu tar vi oss an nästa bild. Hoppas att lite dis ska göra det lite svårare iallafall.

Lycka till! / Filiokus

Bilagor

• 5767.jpg
    5767.jpg
    74.1 KB · Visningar: 409
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ok. Skulle ju skrivit innan att det var skönt att du klarade knäet men fick lite bråttom när det såg ut som att Nuukeer var inloggad på tråden också...

Ny bild:

Bilagor

• Picture 118_liten.jpg
    Picture 118_liten.jpg
    271.3 KB · Visningar: 363
Jag skulle gissa på den föregående bilden, men Tobbe hann före. Men nästa bild är väl från nästan samma ställe. Skårvatjåhkkås djärva topp 1726 på bild.

Rätt!

Här går det undan! Inte undra på att man får bråttom med att gissa! :)

Hade en bild till på samma topp på lager för en ev. ledtråd. Den behövdes ju inte men ni kan få den som en bonus i alla fall... Nästa!

Bilagor

• Picture 111_liten.jpg
    Picture 111_liten.jpg
    161.4 KB · Visningar: 624

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag minns sällan hur fjälltopparna ser ut och har inga foton att jämföra med. Men en så här flack dalbotten minns jag från några av Sareks dalgångar. Är vi rentav vid Rapaselet och ser upp mot Bielloriehppe?

Hälsn Pelle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.