Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Gissa position

Rätt!

Här går det undan! Inte undra på att man får bråttom med att gissa! :)

Hade en bild till på samma topp på lager för en ev. ledtråd. Den behövdes ju inte men ni kan få den som en bonus i alla fall... Nästa!

Bilagor

• Picture 111_liten.jpg
    Picture 111_liten.jpg
    161.4 KB · Visningar: 599
Jag minns sällan hur fjälltopparna ser ut och har inga foton att jämföra med. Men en så här flack dalbotten minns jag från några av Sareks dalgångar. Är vi rentav vid Rapaselet och ser upp mot Bielloriehppe?

Hälsn Pelle

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Elegant teknik med flera foton från samma punkt och därmed möjlighet att vidga perspektivet!

Jag ska ut och resa några dar och vill därför be någon annan lägga upp en spännande bild!

Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips