Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Bron påminner mig på bron över Guoletsbäcken på Kungsleden mellan Rävfallsstugan och Sjnuttjie.
Men jag tror inte åt det är denna bron ;)

Henning

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.

Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...

Bilagor

• IMG_2176.jpg
    IMG_2176.jpg
    75.4 KB · Visningar: 434

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.