Gissa position

Bron påminner mig på bron över Guoletsbäcken på Kungsleden mellan Rävfallsstugan och Sjnuttjie.
Men jag tror inte åt det är denna bron ;)

Henning

Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.

Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...

Bilagor

• IMG_2176.jpg
    IMG_2176.jpg
    75.4 KB · Visningar: 420

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Gick över denna bron i September den nya leden var inte röjd då.
Nu lämnar vi broarna... Var star denna kåta?

Henning

Bilagor

• 0064.jpg
    0064.jpg
    35.8 KB · Visningar: 412
Alldeles bredvid Kungsleden ca en halvmil norr om Kaitumjaurestugorna, vid Gávgulvággis mynning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips