Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.
Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.
Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...