Gissa position

Bron påminner mig på bron över Guoletsbäcken på Kungsleden mellan Rävfallsstugan och Sjnuttjie.
Men jag tror inte åt det är denna bron ;)

Henning

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.

Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...

Bilagor

• IMG_2176.jpg
    IMG_2176.jpg
    75.4 KB · Visningar: 418
Gick över denna bron i September den nya leden var inte röjd då.
Nu lämnar vi broarna... Var star denna kåta?

Henning

Bilagor

• 0064.jpg
    0064.jpg
    35.8 KB · Visningar: 410
Alldeles bredvid Kungsleden ca en halvmil norr om Kaitumjaurestugorna, vid Gávgulvággis mynning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips