Gissa position

http://www.amundsenrace.com/svensk/start.htm

Året när bilden togs 2009 var starten i ÖSund och vändpunkt Grövelsjön med mål i Röros om jag minns rätt.

Thure

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Undra om den här blir lagom klurig för att klara sig en dag eller två:

IMG_4902.b.jpg

Det är den. ;)
Jag börjar med en gissning så kanske vi kommer närmare så småningom. Gahkascohkka, NO om Nikka, fotoriktning mot öster eller sydost?

Calle

Platsen är närmare än jag trodde en första gissning skulle bli, men rätt är det inte. ;)

Kan väl också nämna att både "toppen" till höger och den lilla piggen som sticker upp i mitten är namngivna berg på fjällkartan i fotots "närområde".

Om det fortfarande inte säger så mycket kan jag lägga till en bild åt andra hållet från samma plats som borde göra det lite lättare, imorgon kväll.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.