Gissa position

http://www.amundsenrace.com/svensk/start.htm

Året när bilden togs 2009 var starten i ÖSund och vändpunkt Grövelsjön med mål i Röros om jag minns rätt.

Thure

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Undra om den här blir lagom klurig för att klara sig en dag eller två:

IMG_4902.b.jpg

Det är den. ;)
Jag börjar med en gissning så kanske vi kommer närmare så småningom. Gahkascohkka, NO om Nikka, fotoriktning mot öster eller sydost?

Calle

Platsen är närmare än jag trodde en första gissning skulle bli, men rätt är det inte. ;)

Kan väl också nämna att både "toppen" till höger och den lilla piggen som sticker upp i mitten är namngivna berg på fjällkartan i fotots "närområde".

Om det fortfarande inte säger så mycket kan jag lägga till en bild åt andra hållet från samma plats som borde göra det lite lättare, imorgon kväll.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.