Gissa position

Suottasjtjåhkkå, ett av våra mest majestätiska fjäll. Konstigt nog har jag aldrig sett detta berg omnämnt, trots dess imponerande höga och lodräta nordvägg. Inte ens i stora Sarektraversen verkar någon vara intresserad av en toppbestigning av detta fjäll.

Alldeles riktigt. Jag står en bit bort på Sareklåpptå och zoomar in lite.

I väntan på fler och mer intressanta bidrag från tore47 eller kanske annan frivillig...
...från vilken veranda har jag tagit detta kort på dessa himmelska fjäll?
Mvh/R

Bilagor

• P7310796 - 1.jpg
    P7310796 - 1.jpg
    14.4 KB · Visningar: 458
Saxnäs?

Du kanske sitter med en pilsner på en veranda i Saxnäs och tittar ut över Kultsjön i Vilhelminafjällen. I så fall ser vi till vänster Stöken 921 m och längst till höger ser vi Marsfjället uppe i molnen.

Hälsn Pelle

Här kommer en svämkägla där det ibland kan vara lämpligt att ta sig över. Var är vi?

undrar Pelle

Bilagor

• Foto0013.jpg
    Foto0013.jpg
    77.1 KB · Visningar: 359

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jomenvisst, helt rätt. Vi ser alltså Tjågnårisjågåsj utflöde i Ráhpajåhkå mitt i Sarek. Här på svämkäglan kan man försöka gå över när den berömda snöbryggan längre upp har tinat bort.

Vi ser fram mot en ny bild!

Hälsn Pelle

Ser man på. Jag skulle ha hoppat tillbaka några sidor istället för att försöka verifiera mot mina egna bilder då, mina var tagna i andra vinklar eller lite längre ut (vi vilade precis efter branten i somras).

Ny bild, vilken glaciär är det här, och var står jag?

IMG_2406.b.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.