Gissa position

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eftersom det är i jämtlandsfjällen men ganska långt ifrån smällhögarna så gissar jag på att bilden är tagen i Skäckerfjällen närmare bestämt från lillanjeskutan mot Aahkantjacke och dalen borde då vara strydalen.

Alldeles riktigt! Fint område, såväl sommar som vinter och väldigt lite besökt trots att det ju faktiskt inte ligger så värst långt från väg.

Kastar in ny bild, vart är denna tagen?

Bilagor

• IMG_0253.jpg
    IMG_0253.jpg
    29.6 KB · Visningar: 465
Det verkar gå trögt med gissningar, Jonas! Det kan bero på årstiden, att alla har mycket att göra, men också på att bilden är alltför svår. Jag föreslår att du ger oss några ledtrådar!

Själv har jag bristfälliga kunskaper om Jämtland, åker hellre till Lappland. Men på den här tråden finns säkert erfarna jämtlandsvandrare också!

Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips