Gissa position

Eftersom det är i jämtlandsfjällen men ganska långt ifrån smällhögarna så gissar jag på att bilden är tagen i Skäckerfjällen närmare bestämt från lillanjeskutan mot Aahkantjacke och dalen borde då vara strydalen.

Alldeles riktigt! Fint område, såväl sommar som vinter och väldigt lite besökt trots att det ju faktiskt inte ligger så värst långt från väg.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Kastar in ny bild, vart är denna tagen?

Bilagor

• IMG_0253.jpg
    IMG_0253.jpg
    29.6 KB · Visningar: 473
Det verkar gå trögt med gissningar, Jonas! Det kan bero på årstiden, att alla har mycket att göra, men också på att bilden är alltför svår. Jag föreslår att du ger oss några ledtrådar!

Själv har jag bristfälliga kunskaper om Jämtland, åker hellre till Lappland. Men på den här tråden finns säkert erfarna jämtlandsvandrare också!

Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips