Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eftersom det är i jämtlandsfjällen men ganska långt ifrån smällhögarna så gissar jag på att bilden är tagen i Skäckerfjällen närmare bestämt från lillanjeskutan mot Aahkantjacke och dalen borde då vara strydalen.

Alldeles riktigt! Fint område, såväl sommar som vinter och väldigt lite besökt trots att det ju faktiskt inte ligger så värst långt från väg.

Kastar in ny bild, vart är denna tagen?

Bilagor

• IMG_0253.jpg
    IMG_0253.jpg
    29.6 KB · Visningar: 461
Det verkar gå trögt med gissningar, Jonas! Det kan bero på årstiden, att alla har mycket att göra, men också på att bilden är alltför svår. Jag föreslår att du ger oss några ledtrådar!

Själv har jag bristfälliga kunskaper om Jämtland, åker hellre till Lappland. Men på den här tråden finns säkert erfarna jämtlandsvandrare också!

Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips