Gissa position

Utgår man från dessa citat "Goahtnjunjesjåhkå ... Ack, så nära!" och "Återigen blir det ett" så blir ju Skáidásjjåhkå "ett" med Goahtnjunjesjåhkå när de rinner ihop.
Så mitt förslag är Skáidásjjåhkå.

Det var längre än jag hade tänkt (jag syftade bara på ännu ett "ack så nära"), men Skájdásjjåhkå är rätt. Fotoplats uppe på åsen genast norr om Goahtnjunjesjåhkås betydligt brantare ravin.

Vad ser vi här?

Bilagor

• PICT0039.jpg
    PICT0039.jpg
    38 KB · Visningar: 476

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Handölan?

Tja, det finns ju några vattendrag att välja mellan. Men jag tycker det känns som Jämtland-Härjedalen, vet inte riktigt varför. Kanske går du vid Handölans övre lopp längs leden mellan Helags och Sylarna?

Hälsn Pelle

Det något högtidliga ordvalet gör mig misstänksam, döljer det sig en ledtråd där? Nåväl, gissar på Kungsleden, bäcken skulle vara Ceakcajohka, strax söder om Stuor-Jierta.

Mvh
Peter P.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips