Gissa position

Handölan?

Tja, det finns ju några vattendrag att välja mellan. Men jag tycker det känns som Jämtland-Härjedalen, vet inte riktigt varför. Kanske går du vid Handölans övre lopp längs leden mellan Helags och Sylarna?

Hälsn Pelle

Det något högtidliga ordvalet gör mig misstänksam, döljer det sig en ledtråd där? Nåväl, gissar på Kungsleden, bäcken skulle vara Ceakcajohka, strax söder om Stuor-Jierta.

Mvh
Peter P.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det något högtidliga ordvalet gör mig misstänksam, döljer det sig en ledtråd där? Nåväl, gissar på Kungsleden, bäcken skulle vara Ceakcajohka, strax söder om Stuor-Jierta.

Mvh
Peter P.

Ja, jag tycker också det ser lite misstänkt Kungsleden ut, precis som Peter P. skriver..
Stigen ned mot vattnet.. Någon alltför vanlig tältplats där nere vid brinken..Kanske någon som vill ta sig över rentav? Finns det inte en gräsö ut där i jokken, vid Tjäktjajåkkå?.en kilometer ungefär söder om Sälka..

Det något högtidliga ordvalet var enbart en fortsättning på LRC:s vidarepassning till "hugade spekulanter" och döljer inga medvetna ledtrådar.

Ljungans allra översta del ovan Ljungris?
Visst är det Ljungan (Preannenjohke), närmare bestämt vadstället vid rastskyddet längs leden mellan Helags och Vålåstugorna. Bollen är din ...

Vi kan pröva den här; var är vi, vad heter sjön?

2c20d06ab8b04e431671f44c2ea25a3c.jpg

Raskesven

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.