Gissa position

Provar en bild till. Var står kåtan?

3dfe48c5fdc98454170eea9d72e7a230.jpg

Raskesven

Hm, Áhkká i (syd)västprofil i bakgrunden, platå i förgrunden och vatten däremellan... Svártinjunjes, någonstans...?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Alldeles riktigt, sånär som på att det snarare är västra delen av Sáluhávrre -- bilden är tagen i ungefärlig riktning Ábmelluokta från Gådotjåhkkås topp.

Äh, jag menade givetvis västra! Totalt hjärnsläpp från min sida... (kan det vara för att jag vände ett halvt varv på kartan i Google Earth?! Läggdags snarast verkar det som...)

Nåväl, ny bild:

Bilagor

• Picture 598_liten.jpg
    Picture 598_liten.jpg
    120.1 KB · Visningar: 407

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.