Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Alldeles riktigt, sånär som på att det snarare är västra delen av Sáluhávrre -- bilden är tagen i ungefärlig riktning Ábmelluokta från Gådotjåhkkås topp.

Äh, jag menade givetvis västra! Totalt hjärnsläpp från min sida... (kan det vara för att jag vände ett halvt varv på kartan i Google Earth?! Läggdags snarast verkar det som...)

Nåväl, ny bild:

Bilagor

• Picture 598_liten.jpg
    Picture 598_liten.jpg
    120.1 KB · Visningar: 389
Jag tror vi är kvar i samma faggor och att vi ser Gisuris med Sjpietjav till höger och Sjnjuvtjudisjåhkå i mitten. Fotoplats någonstans vid Muvrratjåhkkå.

Skulle precis stänga av när det plingade till i inkorgen... Ja, visst är det så. Misstänkte att det var en alldeles för enkel bild (särskilt för dig, Kalle!) men orkade inte leta fram något svårare... Nu Go'natt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips