Gissa position

Vet inte riktigt nivån så jag prova att känna in det med den här bilden.
Jag kan inte gissa mycket själv för jag har för lite erfarenhet men är nyfiken på att se om det min är för lätt eller inte.

Bilagor

• IMG_5581_e.jpg
    IMG_5581_e.jpg
    76 KB · Visningar: 500
Hmm kanske var det lite för mycket dimma på bilden, har en till som kanske gör det hela lite lättare.
Att jag själv inte kan gissa bra beror på att jag inte varit på så många ställen, så vilka ställen besöker man först?

Bilagor

• IMG_5590_e.jpg
    IMG_5590_e.jpg
    95.8 KB · Visningar: 562
Där satt den. Den första bilden är alltså tagen mot nordost, över Viehtjer, Gáhpesjávrre och Gáhpesoajvve, och man skymtar lite av Virihávrre längst bak.

Här ett panorama som visar förutnämnda fortsättning:
Mycket fint panorama, Kalle. Det provocerar fram den där sulislängtan jag får ibland! = )

Jag passar på att lägga in en ny bild, vi har ju redan an ny nöt att knäcka.

Hmm kanske var det lite för mycket dimma på bilden, har en till som kanske gör det hela lite lättare.
Att jag själv inte kan gissa bra beror på att jag inte varit på så många ställen, så vilka ställen besöker man först?

Hej!

Visst är det ravinen som är belägen väster om Vierranvarri? Då är det alltså Singipakte (som jag har för mig att berget heter) till höger och Skarttoaivi i fonden?

häpp / Filiokus

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Kanske Ripnils har nåt kul foto att lägga in i alla fall. Det tog lite stopp.

Peter

Jo, men sen väntar vi väl på Toreskogs svar också?

Men det kanske är lika bra om någon som vill lägger upp en bild. Jag har ingen att lägga upp, om nu min gissning mot förmodan är korrekt.

/ F

Pausunderhållning

I väntan på rättning av lagda gissningar lägger jag upp en ny bild

Bilagor

• DSC_7207.jpg
    DSC_7207.jpg
    126.1 KB · Visningar: 499

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.