Gissa position

Jovisst. Mer specifikt en bit upp på den nordvästra utlöparen från Čeakčačohkka.

... och jag tycker att MattiasO ska lägga upp en ny bild. Dels för att det var han som tog motivet, och dels för att jag inte har några bilder på lager. Det behövs en ny fjällvandring för att jag ska ha något att komma med. :)

häpp / Filiokus

... och jag tycker att MattiasO ska lägga upp en ny bild. Dels för att det var han som tog motivet, och dels för att jag inte har några bilder på lager. Det behövs en ny fjällvandring för att jag ska ha något att komma med. :)

häpp / Filiokus

Det var ju trevligt att kunna ta en bild nån gång ibland... Har tyvärr ingen bild på lager... så den som känner sig manad kan ju lägga upp en bild.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Det var ju trevligt att kunna ta en bild nån gång ibland... Har tyvärr ingen bild på lager... så den som känner sig manad kan ju lägga upp en bild.

Jag kan göra ett nytt försök då Nallobilden kanske var väl enkel.

Var är fotot taget?

Bilagor

• DSC_3983-105_redigerad-1-1.jpg
    DSC_3983-105_redigerad-1-1.jpg
    54.9 KB · Visningar: 479
Tycker det påminner om dalen mellan Kutjaure och Vaisaluokta -- närmare bestämt Guossjájávrre åt sydväst, med Allak till höger.

Rätt!

Tycker det påminner om dalen mellan Kutjaure och Vaisaluokta -- närmare bestämt Guossjájávrre åt sydväst, med Allak till höger.

Det stämmer bra det. Lite frustrerande att du knäcker mina bilder så lätt och snabbt så du skall få en bonus bild Kalle ;)

Bilagor

• DSC00732-96.jpg
    DSC00732-96.jpg
    103.9 KB · Visningar: 463
F'låt... ;)

Jag hade den leden i någorlunda färskt minne och kunde bekräfta med egna bilder. Attans att man inte får hoppa i klyftan, dock! :)

Vad ser vi här -- och var står jag?

gp111.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips