Gissa position

Rätt

Profilen känner jag igen, och efter en titt bland mina bilder tvekar jag inte på att det är Sylarna vi ser. Fotoplatsen är kanske inte helt uppenbar, men någonstans mellan Skarsfjället och Sylsjön?

Den var inte så svår och fotoplatsen var du inne på också. Jag plåtade från Skarvdörren.

Nästa bild.

Calle

Och någon annan får gärna lägga in en häftig bild, då mitt förråd (som vanligt då) är torftigt. Men efter sommaren blir det bättre.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Sjö?

Var är denna lilla vackra sjö?

Bilagor

• IMG_2664.jpg
    IMG_2664.jpg
    133.2 KB · Visningar: 367
Ledtråd...

Här kommer en bild till från samma ställe. Bilden är tagen från utloppet på den lilla sjön och tittar norrut.

Bilagor

• IMG_2641.jpg
    IMG_2641.jpg
    126.6 KB · Visningar: 461

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Efter att ha kollat lite i Google Earth, gissar jag på att det är sjön vid Vássečohkka nära Trollsjön. I så fall är det E10 och Malmbanan som man skymtar på #4429.

Ok. Här kommer en ny bild från en plats som inte figurerar så ofta i den här tråden. Vi är på väg nedåt efter ett toppbesök. Vilken topp har vi just besökt och vad heter sjön?

Bilagor

• DSCF0126_liten.jpg
    DSCF0126_liten.jpg
    148.9 KB · Visningar: 452
Dags för ledtråd

Bra gissning! Det är dock fel. Den här platsen ligger riktigt långt från Rautasjaure. Den här bildgåtan är kanske lite ful så här kommer en ledtråd; Bilden nedan är tagen senare samma dag och visar toppen som vi var uppe på på morgonen. Föregående bild (#4432) är tagen från sluttningen till vänster om toppen.

Bilagor

• DSCF0165_liten.jpg
    DSCF0165_liten.jpg
    254 KB · Visningar: 433

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.