Gissa position

Calle är närmast hittills, men är en bit bort

Bakom mig ligger en sjö vars namn påminner om namnet på fjällområdet.

Kul att ha hittat en inte helt välbesökt plats som är svår för även det här gänget!!

//Peter
 
Nu är vi nära nog....
Vi är i passet norr om struohpie, sjön 1130 syns på en av bilderna. På första bilden tittar vi mot passet mellan Dörrpiken och giedtietjahke och nedanför bergväggen har vi Lunndörren.

Hade varit vid vindskyddet vid Dörrsjöns utlopp och skulle vidare åt SV, men gick i helt andra tankar och kom alldeles för långt norrut längs med sjökanten. Men det var kanske lika bra det....

Nästa bild...

//Peter
 
Kul att se bilder därifrån när det var fint väder. Tre plusgrader, storm och det regnade småspik när jag gick där...

Avvaktar med bild, #4390 bör väl klaras av först och jag har inte en susning på den.

Calle
 
# 4390

Har egentligen ingen aning, men här är för tyst. Det känns som Sarek med höga toppar och glaciärer. Kan det vara nedanför Sarvatjåhkka fotat mot Tjånåris?

Peter

pal2 är närmast hittills men ändå 35 mil ifrån.

Om man går bort mot glaciären och kollar åt vänster (vilket är österut) ser man detta.
 

Bilagor

  • IMG_2618.jpg
    IMG_2618.jpg
    90 KB · Visningar: 433
pal2 är närmast hittills men ändå 35 mil ifrån.

Om man går bort mot glaciären och kollar åt vänster (vilket är österut) ser man detta.

Är det i Norge någonstans? Jag hittar inget svenskt på 35 mils avstånd, då har man med råge täckt in den del av Sverige där sådana dramatiska toppar huserar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.