Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det skulle ju kunna vara topp 1651 också?
Det vi ser på bilden är mer av en utlöpare än en egentlig topp. Det som anas till vänster om densamma kan ge en ledning om läget.
Och jag tror att det är Rassepautasjtjåkkas sydvästra utlöpare vi ser söderifrån. Längst bort till vänster i bild skymtar Vierrucohkka. Eller?
Skulle jag inte ha rätt vill jag i alla fall ha beröm för min rättstavning(?). Sitter med min rykande färska BD6:a och förstoringsglas och försöker få till det![]()
Hoppas att Tore ursäktar att jag lägger in nästa bild. Det var ju trots allt han som gjorde grovjobbet.
Det var nog Lars-Göran som gjorde värsta grovjobbet. Han hittade ju till rätt dal. Att stava rätt är stort att hitta rätt är större.
Denna bild tror jag mig dock ha bra koll på:
Grus- och steneländet där fotot är taget ligger nedanför Svenonius glaciär, östliga glaciärtungan. I bildens mitt tycker jag mig känna igen Goabrekbáktes mjukt rundade kulle och i bakgrunden ser vi Vallespiken.
Trots att det inte gick så bra i hockeyn ska ni ändå få en ledtråd.
Sällskapet kommer snart att vinkla vänster mot ett mål som är synligt från fotoplatsen.
Och nej, det är inte Nammatj i förgrunden. Jag var tvungen kolla själv på kartan eftersom jag inte mindes denna höjd.