Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Då testar vi denna bilden. Var finns detta lilla vattenfall
Inte så illa gissat... men inte rätt. Ett par, tre dagsmarcher ifrån (beroende på hur fort man går ;-)Skulle kunna vara många, men gissar på Kårsavagge.
Inte så illa gissat... men inte rätt. Ett par, tre dagsmarcher ifrån (beroende på hur fort man går ;-)
Försök igen!
///Claes
Det bränns, det bränns. Klart närmare, men fortfarande en bit ifrån (lite för långt faktiskt, och inte riktigt rätt riktning) En dryg halvmil eller en och en halv mil får du gå för att komma rätt beroende på vilken väg du tar.Kan det vara vid västra öppningen av Unna Vistasvaggi?
häpp / Filiokus
Det bränns, det bränns. Klart närmare, men fortfarande en bit ifrån (lite för långt faktiskt, och inte riktigt rätt riktning) En dryg halvmil eller en och en halv mil får du gå för att komma rätt beroende på vilken väg du tar.
Försök igen!
///Claes
Nu är det nära men.... det är inte vattenfallet bakom kåtan även om det är snarlikt.Är vi då tillbaka vid Tjatjajaurekåtan där vi var för ett par bilder sedan? Jag vet att det ska finnas ett fint vattenfall på västsidan av Njuikkustak, men fotot passar inte in på den beskrivningen. Men vi kan kanske vara i de krokarna ändå, passar ju rätt bra med avstånden om man går runt Unna Visttascohkka med-och motsols.
Fast jag menar inte att mjölka information, för jag har egentligen ingen susning. Skulle vara roligare om någon som faktiskt känner igen platsen på bilden klämmer fram svaret.
häpp / Filiokus
Ursäkta sent svar! Massor att göra på jobbet.Det är sjön som ligger mellan Tjatjajaurekåtan och Alesjaure sameby. Heter Balip Cazjavri enligt friluftskartan.
http://album.baskeri.net/Vandring/20030725/slides/SCAN0033.htm
Ska nog tälta där någon gång. Denna gång gick jag dock med lätt dagspackning och hade inget tält med mig.Ursprungligen postat av Emmma
En tältnatt vid de små sjöarna Mellan Alesjaure och Vistasvagge har jag drömt om länge