Gissa position

avslutad210712

Gäst
Jo... nu frågade jag ju inte efter sjön utan efter fallet....

///Claes

Japp men på friluftskartan finns inget namn så det var svårt att komma på något *L*.

Gick där 2003 på min första fjällvandring på över 20 år. Satt länge och funderade. Kändes som att jag gått där men fick inte ihop det. Så jag fuskade lite *S*. Kommer en bild i morgon på ett ställe som är sk*tlätt om man gått där.

SNB11795.JPG

Vilket fjäll har jag fotograferat mig själv på (med fördröjd utlösning)?

Vad står det på plaketten? Kisuris, nånting...?

/ Falköga

Jomenvisst, så här står det :"FK . Kisuris 27/2 1970 Göteborg Bengt Roland Per-Erik".
Visst är det Kisuris (Gisuris) 1664m, Sveriges 40:e resligaste fjäll med en primärfaktor på 774m.

Du har ögona med dig :)

Hej!

Är det någon som vet mer om plaketten, hur den hamnade där, vem Bengt Roland Per-Erik är samt vad "FK" står för?

Nu till nästa bild, denna gång från en trevlig tältplats. Någon som känner igen sig?
/ Filiokus

Bilagor

• S6300251.jpg
    S6300251.jpg
    77.7 KB · Visningar: 401
Ingen aning..Nån får väl göra grovjobbet här först och gissa.
"Är det i närheten av Kebnekaise månne?"

Antalet klädnypor som finns på bilden.. Är det en ledtråd?:)

Ingen aning..Nån får väl göra grovjobbet här först och gissa.
"Är det i närheten av Kebnekaise månne?"

Antalet klädnypor som finns på bilden.. Är det en ledtråd?:)

Hej!

Det var väl 50-50 på den grovgissningen. :) Så då är det ju såklart Sarek vi befinner oss i.

Antalet klädnypor indikerar inget annat än att det var första dagen med uppehållsväder efter några riktigt blöta och ruggiga dagar. Det mesta var fuktigt och behövde verkligen torkas.

häpp / Filiokus

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Då gissar jag på Guhkesvagge, nära bron och mellan jokkarmarna. Du har då denna vy bakåt.

Bilagor

• 113.jpg
    113.jpg
    113.7 KB · Visningar: 400

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.