Gissa position

Du får gärna lägga upp en ny bild om du vill. Annars fixar jag det i kväll.

/ F

Ok, då gör jag det. Vad ska vi annars göra i eftermiddag? :)

Var är vi nu?

DSC_1101.jpg

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

avslutat-1105

Avslutat
Är det i närheten av broarna på Padjelantaleden där Sjnjuvtjudisjåhkå rinner ihop med Sjpietjavjåhkå? Jag har för mig att de båda två har rätt djupa raviner.

Sjpietjav bakom till höger?

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Är det i närheten av broarna på Padjelantaleden där Sjnjuvtjudisjåhkå rinner ihop med Sjpietjavjåhkå? Jag har för mig att de båda två har rätt djupa raviner.

Sjpietjav bakom till höger?

Helt rätt! Det är Sjpietjavjåhkkå en knapp kilometer uppströms sammanflödet med Sjnjuvtjudisjåhkå. Sjpietjavtjåkkå till höger. Bra jobbat Lars!

Claes var bara knappt 2 km fel med sin gissning. Och alla vi som varit vid båda gränsområdena till Sarek vet att terrängen är snarlik på båda ställena med sina avsatser och platåer.

Ok, läge för ny bild. Lars?

avslutat-1105

Avslutat
Det påminner lite om någon av småsjöarna som ligger lite bredvid leden när man kommer upp på fjället från Sitojaure på väg mot Saltoluokta.
Det är fel.

Sluttningen till vänster hör till en av landets mest beökta fjälltoppar. Om man stod på den lilla knölen till höger i bilden så tror jag att man skulle se en byggnad.

Påminner om Helags, som torde vara en av våra mest besökta toppar. Efter en närmare koll bland mina bilder måste så vara fallet. Bakom kullen ligger fjällstationen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.