Gissa position

Kanske inte

så mycket att gå på här men ni kan nog se en del detaljer i vegetation mm som ger ledtrådar att gissa utifrån.

Hoppas att jag inte skickat den här bilden tidigare minnet kanske sviktar lite.

Thure

Bilagor

• IMG_0705.jpg
    IMG_0705.jpg
    85.4 KB · Visningar: 364

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hmmm,
motljus, fjällbjörk, gamla slåtterängar eller myrmark, maskinpreparerat spår.
Ungefär så här ser det ut längs Tjulån uppströms Ammarnäs, men jag kan inte påstå att jag känner igen någon av björkarna

På spåret - fast i en annan tappning ;)

En sån här bild öppnar möjligheten att gissa friskt, så jag hänger på. Lövåsen, där finns leder som går upp mot Långfjället, mot Grövelsjön m.m.

Calle

Calle är nästan

i rätt spår. Spåret går till en av sevärdheterna i området men detta spår har inte utgått direkt från Lövåsen.

Thure

Rätt Calle

Sevärdheten jag avsåg är Valdalsbygget vid riksgränsen väster om Storsätern och leden går från Sjöstugan vid Grövelsjön över lite kalfjäll och så ned till Olåns dalgång. Fotoplatsen ca 1 km söder om Olåns vindskydd om jag minns rätt.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips