Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
När det gäller den här tråden så tycker jag att det är något av det absolut bästa på utsidan även om jag antingen inte har en susning om vad fotot föreställer eller så är jag för sent ute när det är för "enkla" foton.
Varken BD9 eller BD10 alltså. Då förflyttar vi oss till BD6 istället. Men geologin får mig att tro på ett relativt västligt läge. Kan vi vara i närheten av Unna Allakas? Jag gissar på att vi blickar nordväst från västra delen av Skángalanjávri.
Varken BD9 eller BD10 alltså. Då förflyttar vi oss till BD6 istället. Men geologin får mig att tro på ett relativt västligt läge. Kan vi vara i närheten av Unna Allakas? Jag gissar på att vi blickar nordväst från västra delen av Skángalanjávri.
Nu när Thomas är nästan rätt så är det väl bara komma med detaljer i närheten.
Jag tror vi är i samma vattendrag, men halvvägs mellan Skangalnjavri och Snarapjavri.
Nu kommer vi nog inte längre. Bilden visar den lilla dalkjusan (härligt ord) genast norr om Ruovssuk 1145. Jokken är alltså Ruovssokjohka och vi befinner oss på det flackare partiet innan den bildar en ravin ner mot lederna. Höjden till vänster i bakgrunden är den där riksröse 263A står.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...