Gissa position

Det kan det ju vara - faktiskt både nordtopp och stortopp! Taget en sen kväll från Oarjep Tjievrajavrre. /Pär
Alltid kul att ha rätt ;) Jag var inne på att stortoppen var med ett tag men sedan blev jag osäker om den skulle synas eller om det som på bilden är nordtoppen bara var en förtopp.

Jaha... då var det min tur då... OK, här kommer en topp att gissa på. Vad är detta?

quiz31.jpg

Lycka till!
///Claes

Jag förbarmar mig igen över både ämne och tråd.;)
Jo du Claes. Det är ju Mattåive som sagt!
--Men det var en fin bild! Även runda klumpar är värda att lägga in som objekt. Allt behöver inte vara alpin dramatik.
mvh Anders

Jo du Claes. Det är ju Mattåive som sagt!
--Men det var en fin bild! Även runda klumpar är värda att lägga in som objekt. Allt behöver inte vara alpin dramatik. mvh Anders
Snyggt jobbat! Klart att det är Mattåive, vad annars. Bilden är tagen nästan nere vid Låddejåkken vid gränsen till Sarek, tillbaka upp mot min lägerplats på Mattåives östra "knä". För övrigt en mycket vacker plats att tälta på med utsikt in mot flera av de västra dalgångarna i Sarek.
///Claes

Ny bild att gissa på.

Vad heter det här fjället?

Jag tror att det här blir en svår nöt att knäcka!
Lycka till med gissningarna.

Bilagor

• imm-038.jpg
    imm-038.jpg
    58.7 KB · Visningar: 483

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Tänk att det enkla kan vara så svårt ibland, borde ha sett det med en gång, men icke.
Och då går vi vidare med en skrovlig bergvägg, vilken?

Oops, så kan det gå när flera skickar in samtidigt.

Bilagor

• utsid0044.jpg
    utsid0044.jpg
    80.8 KB · Visningar: 466
Och då går vi vidare med en skrovlig bergvägg, vilken?

Vi betraktar väl Hans bild som en bonusbild i väntan på att någon knäcker Anders stenborg.

Jag tror att Hans bild är Härrapakte taget ifrån någonstans på andra sidan Alkavagge, t ex vid foten av Akkatjåkkå.

häpp / Filiokus

Jo, jag känner mej lite skyldig. Avsikten var inte att kapa tråden, såna här små misstag händer ibland.
Filips svar på min bild är inte rätt, långt därifrån.
Anders bild 2713 skulle kunna vara Gahpesoajvve, en tidig morgonbild.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.