Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
...Bálgattjåhkkå från Observatorieplatån (första bilden)? Andra bilden rimligtvis från huvudtoppen; Noajdde närmast därbakom.
Vadå sena... att sitta och surfa på utsidan vid 2 - 3 tiden på nätterna känns inte helt ovanligtOm någon undrar över mina sena vanor, så är de inte sena om man, som jag (tillfälligt), lever enligt Eastern Time]
Då testar vi med detta:[Skulle det kunna vara en av dalgångarna i närheten av Kieron?
///Claes
Vadå sena... att sitta och surfa på utsidan vid 2 - 3 tiden på nätterna känns inte helt ovanligthänder då och då. (se #2668 )
///Claes
Skulle det kunna vara en av dalgångarna i närheten av Kieron?
Kan det vara Skarttatjåkka, söder om Kebnekaise Fjstn? Där finns ju en sån krokig ravin...
Kan det vara Gaskkasjohkas östra del och snara sammanflöde med Visttasjohka?
Tittade lite på kartan igår kväll. Och eftersom ingen kommit med den gissningen så bidrar jag med den. Unna Räitavagge vid mynningen till Vistasvagge?
Hmmm. Då har jag kart-kollat Vistasdalen upp och ner och hittat ett ställe som skulle kunna passa in på bilden: jokken kan vara Påkenjira (eller Boginjira) som avrinner toppen 1938 i Mårmamassivet rakt ner till Vistasjåkka. Och då skulle det vara den västra axeln på 1938 som tornar upp sig i bakgrunden.