Gissa position

Lullihatjåkka eller Tvillingryggen?

Thure

Hej!

:) Samma som innan. Det är rätt massiv men inte rätt topp. Nu finns det inte så många kvar att gissa på. Ett litet tips är att spana in haket i bildens vänsterkant. Då borde det gå att luska ut både vilket berg som ses samt varifrån bilden är tagen.

häpp / Filiokus

Kåtokkaskatjåkkå?

Stämmer möjligen men det var svårt att hitta nåt som stämmer med hjälp av surfning på www.gis.lst.se

Kanske får återkomma efter att ha tittat på papperskaror om inte nån annan hinner före.

Thure

Nej, inte heller Kåtokaskatjåkkå.

Luska vidare lite om haket jag nämnde. Det ska synas ganska bra på ett visst vykort.

/ F

Hej!

Nu lägger jag upp för en straffspark i öppet mål och ger en bild till fast nu med lite fler ledtrådar i. Nu borde det gå på ca 18 minuter att få rätt svar...

häpp / F

Bilagor

• S6301130.jpg
    S6301130.jpg
    37 KB · Visningar: 334
Inte 18 minuter, men...

...Bálgattjåhkkå från Observatorieplatån (första bilden)? Andra bilden rimligtvis från huvudtoppen; Noajdde närmast därbakom.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
...Bálgattjåhkkå från Observatorieplatån (första bilden)? Andra bilden rimligtvis från huvudtoppen; Noajdde närmast därbakom.

Alldeles korrekt. Och som bonusbilder lägger jag upp en inzoomning där man lite tydligare ser topparna i Sarektjåkkamassivet över Palkattjåkkas rygg samt länken till det tidigare nämnda vykortet (taget från Luottolahkosidan).

häpp / F

Bilagor

• S6301134.jpg
    S6301134.jpg
    37.5 KB · Visningar: 602
Kan det vara Gaskkasjohkas östra del och snara sammanflöde med Visttasjohka?

[Om någon undrar över mina sena vanor, så är de inte sena om man, som jag (tillfälligt), lever enligt Eastern Time]

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.