Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Innan Ulf

lägger in en bild så passar jag på.

Var?

Kan komma med flera bilder senare om den är för svår.

Thure

Bilagor

• 25.jpg
    25.jpg
    80.6 KB · Visningar: 361
Ganska nära men

fotoplatsen är norr om den du anger. Även fjället i bakgrunden är ett annat. Jag är lite osäker på bildriktning och tidpunkt på dagen (tydliga skuggor) men skall kunna kolla detta hemma. Jag hittar inte fototidpunkten i den här bildfilen.

Thure

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Här en bild

från samma ställe men med annan bildriktning. Den här toppen torde vara lite lättare att känna igen.

Thure

Bilagor

• e.jpeg
    e.jpeg
    48.9 KB · Visningar: 442
Nu blev det lite väl lätt. :) Ni befinner er i "korsningen" mellan Tjäktjavagge och Kaskasavagge, på Kaskasanjunjetjåkkas sydvästra axel. Berget i bakgrunden på den första bilden blir då Tuolpanjunjetjåkka. Berget i bakgrunden på den andra bilden är såklart Sälka.

Lägger upp en ny bild när jag kommer hem i kväll.

häpp / Filiokus

I stort rätt Filip

men det solbelysta fjället till höger i bakgrunden på bild 1 inlägg #2531 är Guobircokka.

Thure

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.