Gissa position

Då tar vi ett vinterfjäll, vilket?

Bilagor

• utsid0011.jpg
    utsid0011.jpg
    95.4 KB · Visningar: 543

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag hugger på den här. Tycker mig känna igen Kröket och Lossen (Sånfjället längst bort i bild??)
Men var står du? Jag gissar att du befinner dig på Brattriet och har Fiskbäcksvålen framför dig, men inga myskoxar...
Calle

Hmm, vad tyst det blev... Undrar om det behövs lite ledtrådar?
1) Vi är i Sverige
2) Nej, det är inte Sälenfjällen... :cool:
3) Jag står på ett fjäll som är ett blickfång i området
4) Det är inte så långt till Norge härifrån

Varsågoda!

Skönt att det inte alls var så lättgissat den här gången... :cool:

Platsen ligger mellan era gissningar, alltså norr om Nipfjället, söder om Ammarfjället.
Topparna ni ser i bilden ligger på dryga 1400 meters höjd... Berget jag står på är högre.
Där jag står är det cirka 1,5 km til den första toppen i bild, till norska gränsen är det runt 5 km...

Blev det lättare nu ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips