Gissa position

Då tar vi ett vinterfjäll, vilket?

Bilagor

• utsid0011.jpg
    utsid0011.jpg
    95.4 KB · Visningar: 548

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag hugger på den här. Tycker mig känna igen Kröket och Lossen (Sånfjället längst bort i bild??)
Men var står du? Jag gissar att du befinner dig på Brattriet och har Fiskbäcksvålen framför dig, men inga myskoxar...
Calle

Hmm, vad tyst det blev... Undrar om det behövs lite ledtrådar?
1) Vi är i Sverige
2) Nej, det är inte Sälenfjällen... :cool:
3) Jag står på ett fjäll som är ett blickfång i området
4) Det är inte så långt till Norge härifrån

Varsågoda!

Skönt att det inte alls var så lättgissat den här gången... :cool:

Platsen ligger mellan era gissningar, alltså norr om Nipfjället, söder om Ammarfjället.
Topparna ni ser i bilden ligger på dryga 1400 meters höjd... Berget jag står på är högre.
Där jag står är det cirka 1,5 km til den första toppen i bild, till norska gränsen är det runt 5 km...

Blev det lättare nu ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips