Gissa position

Det är inte många tänkbara fjäll kvar på Z6 åt det håll svaren tyder på, så då tror jag det är Vålåsjöfjället längst till höger och Gråsjöfjället till vänster och i så fall även Gråsjödörren någonstans däremellan.
Hade en plan för ett tiotal år sedan där just Gråsjödörren ingick, men rutten ändrades. Fick inspiration på den "dörren" igen...

Japp, nu vart det rätt. Bilden är tagen några hundra meter från Vålåstugorna och spåren är mina. Det var en sanslöst vacker (och kall!) januaridag som gick direkt från gryning till skymning.

Då tar vi en ny bild, med sommarmotiv.
Calle

Bilagor

• IMGF_6.jpg
    IMGF_6.jpg
    50.3 KB · Visningar: 448
I svåraste laget kanske, lägger in en ledtråd. I förhållande till första bilden finns vindskyddet strax bakom mig.
Calle

Bilagor

• IMGF_7.jpg
    IMGF_7.jpg
    52.6 KB · Visningar: 439
En spontan gissning..

Långfjället, mellan storvätteshågna och Barfredhågna, vid foskrosbäcken, och rastskyddet är då oskarsstugan?

nä...

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
hmm... då prövar vi med Autsuijvagge, vid vindskyddet med samma namn Mellan Saltoloukta och Sitojaure efter kungsleden, bilden tagen söderut?

Det är väl troligt att vi skall lite åt söder eller sydost om Autsusjvagge då. Sen är det frågan om hur man skall tolka "några dagsmarcher". Jag har inte sett vindskyddet Ikesjaure men jag gissar på det och en vy mot ost-nordost därifrån, även om det är fler än "några".

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.