Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är också fel sjö, men det är helt rätt tänkt när det gäller hörn Peter.
Lägger in en bild till och då borde någon ta det.
Efter en stunds vandring söderut kom vi till den här sjön.
Calle
Det där var ju en intressant bild från ett ovanligt område. Efter alla ledtrådar så tror jag nu att det är Jápmajávri en bit norr om Riksgränsen (skidorten). Jag har aldrig gått norr om järnvägen där och det är sällan man ser bilder därifrån också, så det där blev en svår nöt...
Där kom det - Jápmajávri är rätt svar!
Förstod att den var svår eftersom så få vandrar i det området, men att den skulle bli så svår...
Hörnet i fråga är NV-hörnet av Sverige och nationalparken i närheten Vadvetjåkka.
Området "norr om järnvägen" samt Indre Troms är väl värt ett besök, särskilt om ni vill vara i fred
Calle
Edit: Och den sista bilden visar Bajip Njuorajavri
Jag tyckte jag kände igen mig från en vandring i somras: efter uppstigning i Jeknavagge mellan Alkavagge och Sarvesvagge (från Alkavagge) kommer man till en passpunkt där man kan vika av österut för att efter ytterligare stigning komma förbi Svenonius glaciär och sedan till L-lahko.
Jag tänkte mig att fotot såg ut att vara taget just när man vikt av österut, bakåt från färdriktningen räknat?
Tagen i början av juli för några år sedan. Längre fram så var hela dalbottnen snötäckt så jag fick pulsa flera km i sockersnö som inte bar alls - gissa om jag var glad när jag äntligen kom ut på andra sidan...
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar