Gissa position

Jo. 10 minuter, imponerande.

Årjep Sávllo rakt fram med toppen någonstans i skarven, Iggesjávrre till vänster, en bit av Mávasjávrre mitt i den andra bilden och Bieskehávrre längst ut till höger, med glaciärerna på Sulidälbmá i bakgrunden.
 

Jag tar den på volley!
Ser ut som att vi hamnat nere i Jämtland/Härjedalen igen. På högfjällsområdena där finns det mer tjärnar än sjöar. En av sjöarna ser ut att stämma, både till formen och fjällen bakom, Vålåsjön. I så fall är bilden tagen från leden mellan Vålåstugorna och Helags.
Snedstuds, eller?

Calle
 
Är det här något som har med Servestugan att göra? Om inte, så har jag nog bott i Göteborg för länge (allt kanske inte är ordvitsar).

/ F
 
Jag tar den på volley!
Ser ut som att vi hamnat nere i Jämtland/Härjedalen igen. På högfjällsområdena där finns det mer tjärnar än sjöar. En av sjöarna ser ut att stämma, både till formen och fjällen bakom, Vålåsjön. I så fall är bilden tagen från leden mellan Vålåstugorna och Helags.
Snedstuds, eller?

Smash, snarare. Vålåsjön är det och nämnda led passerar strax bakom slänten i förgrunden.

Är det här något som har med Servestugan att göra? Om inte, så har jag nog bott i Göteborg för länge (allt kanske inte är ordvitsar).

I min värld är mycket det, till somligas förtret och andras nöje, men inte denna gång. :)
 
Kan inte låta bli att tycka att det ser ut som samma Vålåsjö som vi hade ovan, men bliden tagen från sjöns östra sida norrut. Men det kanske är väl utstuderat?

//Peter
 
Kan inte låta bli att tycka att det ser ut som samma Vålåsjö som vi hade ovan, men bliden tagen från sjöns östra sida norrut. Men det kanske är väl utstuderat?

Det hade varit väl utstuderat. Men det är riktigt, det finns likheter.
Som en ledtråd - det är långt mellan denna sjö och Vålåsjön.
Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.