Gissa position

Äsch... låter kanske lite som en efterhandskonstruktion, men jag hade ett tag tänkt gissa på Vindelälven, utan att för den skull ha varit vid just det vattenfallet.

Var ligger vattenfallet närmare bestämt?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Mätt längs älven 7,3 km ovanför Vindelkroken

vid älvens 90sväng
Gick ner till fallet i år efter att tidigare sett det på avstånd. Inte många passerar här.
Imponerande.

nytt försök

Hej!

Varifrån är bilden tagen? Vad heter berget i bildens mitt?

lycka till / Filiokus

Bilagor

• S6301150.jpg
    S6301150.jpg
    60.1 KB · Visningar: 388
Sjöarna därnere liknar sjöarna i Njotsosvagge/västra Sarek som också ligger fyra på rad ungefär sådär, men i övrigt får jag det inte riktigt att stämma så passar till ngn annan :)

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nej, Charlotte LL är närmast hittills. Tror att vi skulle kunna se Charlottes sjöar om vi gick upp på berget på bilden.

Fast nu blev det kanske alldeles för lätt?

/ F

Vi befinner oss i de södra delarna av Sarek. Fotot taget åt sydväst. Berget på bilden är knappt 1700 m högt. Behövs fler ledtrådar, eller?

/ F

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.