Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Javisst! Och här kommer länk till en annan bild med Vuoiddasriida i bakgrunden, 94 år innan min bild togs. "Vassijaure vetenskapliga station" är väl inte så känd idag, men lever vidare som Abisko naturvetenskapliga station. Byggnaden i Vassijaure (intill järnvägen) brann upp 1910 och man flyttade 1912 till Abisko med efterföljande namnbyte. Fredrik Svenonius väckte frågan om stationens inrättande och är ju bekant för sina undersökningar av det angränsande Kårsavagge.
Jo, gissa mer på ‘pearls bild..
Jag kan inte bara vara den som ‘pointar’ in bilder här..
Det finns väl för Guds skull finnas andra här som knallat i den där dalen i Sarek....
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...