Gissa position

Var är denna bild fotograferad?

På väg uppför Vierranvárris sydsluttning längs Västra leden. Fjället till höger heter numera bara 1614, men kallades förr för "Singipakte". I bakgrunden Siŋŋičohkka med sin markerade nisch.

Äsch, fel sluttning -- och för sent... ;)

Senast ändrad:

Bilagor

• stuga.jpg
    stuga.jpg
    35.2 KB · Visningar: 383

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kaffedalen i Kebnekaise, i riktning ned mot Singivagge? Toppen med den branta väggen har höjden 1614.

Precis! Här tuggas det bilder som aldrig förr. Mellpats bild måste jag fundera lite på.

Då det gäller min bild så låg vi natten före nere i Singivagge och tog Dürlings led upp på toppen. Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

mellpat

Avslutat
... Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

Inte testat själv men en kompis tog en gång den skrevan/dalen ned till fjällstationen samtidigt som jag tog Durlings led ned. Det som han upplevde som besvärligt var inte skrevan/dalen utan det kända branta partiet i östligaste delen av Singivagge.

Sjön på min bild finns inte vid Vaktposten. Utan ett gott stycke söderut.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.