Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
På väg uppför Vierranvárris sydsluttning längs Västra leden. Fjället till höger heter numera bara 1614, men kallades förr för "Singipakte". I bakgrunden Siŋŋičohkka med sin markerade nisch.
Precis! Här tuggas det bilder som aldrig förr. Mellpats bild måste jag fundera lite på.
Då det gäller min bild så låg vi natten före nere i Singivagge och tog Dürlings led upp på toppen. Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?
... Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?
Inte testat själv men en kompis tog en gång den skrevan/dalen ned till fjällstationen samtidigt som jag tog Durlings led ned. Det som han upplevde som besvärligt var inte skrevan/dalen utan det kända branta partiet i östligaste delen av Singivagge.
Sjön på min bild finns inte vid Vaktposten. Utan ett gott stycke söderut.
Den var ju inte helt trivial. Glaciären i bakgrunden ser ganska stor ut och områden verkar vara rätt höglänt men ändå relativt flackt. Hittar en plats som kan stämma uppe vid Nieras ca 4km OSO om Sourva?
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer