Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kaffedalen i Kebnekaise, i riktning ned mot Singivagge? Toppen med den branta väggen har höjden 1614.

Precis! Här tuggas det bilder som aldrig förr. Mellpats bild måste jag fundera lite på.

Då det gäller min bild så låg vi natten före nere i Singivagge och tog Dürlings led upp på toppen. Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

... Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

Inte testat själv men en kompis tog en gång den skrevan/dalen ned till fjällstationen samtidigt som jag tog Durlings led ned. Det som han upplevde som besvärligt var inte skrevan/dalen utan det kända branta partiet i östligaste delen av Singivagge.

Sjön på min bild finns inte vid Vaktposten. Utan ett gott stycke söderut.

Då skickar jag upp en bild till:

Bilagor

• que.jpg
    que.jpg
    23.1 KB · Visningar: 346
Visst är det väl Bogičohkka där bak till höger, så nedre Aliseatnus dalgång i mitten och Várdduts höjdrygg framför. Perspektiv, avstånd och byggnad i bilden ger... Valfojåkka, kanske?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips