Gissa position

Ny bild

Tagen i västlig riktning.

Var är bilden tagen och vad heter fjällen i fonden?

Ledtråd. Man kan se en del av en berömd naturforskares vandringsled till höger i bilden.

Thure

Bilagor

• IMG_0641.JPG
    IMG_0641.JPG
    42.1 KB · Visningar: 466

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
men med denna ledtråd måste jag börja kolla in kartor Alkavare?

Thure

Visst är det Alkavare.

Ett poäng till Thure, ett till Pär och ett tröstpoäng till Claes. Claes, hade du inte passerat Alkavare då jag träffade dig vid Mikkastugan 2007 också? Eller kom du via Koupervagge?

Senast ändrad:
Claes, hade du inte passerat Alkavare då jag träffade dig vid Mikkastugan 2007 också? Eller kom du via Koupervagge?
Det var Koupervagge som gällde 2007, kom in där via Nassasvagge.
2003 gick jag mycket riktigt förbi där men kan inte komma ihåg just den vy. Jag gick ju österut i dalen, och dessutom på nordsidan av jåkken, så den vyn hamnade nog bakom min rygg. Har några bilder väster ut i dalen men dom är tagna högre upp när Alkavare nästan försvunnit bakom Härrapakte. Man kan skymta snöfältet
bild16.jpg
///Claes

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.