Gissa position

Var är det här ifrån, då?

Skulle inte förvåna mig om någon tar det här på 2 sekunder, folk har ju verkligen varit överallt. Snart har vi väl täckt in precis hela fjällkedjan i den här tråden. Lycka till. / F

Bilagor

• quiz2.jpg
    quiz2.jpg
    72 KB · Visningar: 412
Uppenbarligen alldeles för enkelt. Nästa bild jag skickar blir nog en tagen i tjocka.

De flesta bilder i den här tråden verkar knäckas antingen direkt eller inte alls. Det är ju onekligen roligare med bilder som innehåller lite karaktär, och dem är det oftast någon som känner igen... men det ger ju oss bara möjlighet att slänga in fler bilder ;)

Här kommer en på två välkända toppar ur en ovanlig vinkel och dessutom något dolda av moln - men ni tar dem säkert ändå:

Bilagor

• tva_berg.jpg
    tva_berg.jpg
    12.5 KB · Visningar: 418
Jag har gissat rätt nån gång nu så jag tar mig också friheten att lägga upp en bild. Var står fotografen?

Bilagor

• 7248-01.jpg
    7248-01.jpg
    271 KB · Visningar: 419

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nära

Är det Sälka och Stuor Russka från nordväst? I så fall skulle bilden vara tagen från slättlandet mitt emellan Hukejaure- och Tjäktjastugorna.

/ F

Sälka stämmer bra, men Stuor Russka stämmer inte. Fotografpositionen är inte heller helt korrekt, men hyfsat nära. Ta en titt på din bild i inlägg #1135 så kan du nog hitta vissa gemensamma egenskaper med det andra berget ;)

Hej på er! Just hemkommen från en kort semester i England så konstaterar jag att ingen svarat på mina bilder #20 och #21. Här kommer en sista chans:

quiz20.jpg
Vilken topp är detta? Tips: Ligger i en dalgång.

quiz21.jpg
Var kan man hitta denna stenbumlingen?

Lycka till! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.