Gissa position

Nära

Är det Sälka och Stuor Russka från nordväst? I så fall skulle bilden vara tagen från slättlandet mitt emellan Hukejaure- och Tjäktjastugorna.

/ F

Sälka stämmer bra, men Stuor Russka stämmer inte. Fotografpositionen är inte heller helt korrekt, men hyfsat nära. Ta en titt på din bild i inlägg #1135 så kan du nog hitta vissa gemensamma egenskaper med det andra berget ;)

Aktuellt

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Hej på er! Just hemkommen från en kort semester i England så konstaterar jag att ingen svarat på mina bilder #20 och #21. Här kommer en sista chans:

quiz20.jpg
Vilken topp är detta? Tips: Ligger i en dalgång.

quiz21.jpg
Var kan man hitta denna stenbumlingen?

Lycka till! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

OK, någonstans i Sarek-trakten alltså. Är det möjligtvis den stora stenen på Ruohtesvágges sydsida? Jag känner inte igen formen, men jag har bara sett den nerifrån.

Nygårdhs #21: OK, någonstans i Sarek-trakten alltså. Är det möjligtvis den stora stenen på Ruohtesvágges sydsida? Jag känner inte igen formen, men jag har bara sett den nerifrån.
Som tidigare sagts, det blir svårare med moln och dimma inblandade.
Men det börjar brännas, inte så långt från rätt plats.
Tips: Blocket är stort, sidorna är nog runt 5m långa.

///Claes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips