Gissa position

Riktigt långskott

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

Du har rätt! Åtminstone Tänndalen. Fjällnäs är lite längre västerut. Bilderna är tagna mot sydöst från Hamrafjällets topplatå (inte allra högst upp, men där man mycket tydligt kommer upp ur björkskogen - fjället är avkapat som med osthyvel. Brant, brant stig och så plötsligt platt.), sjön man ser är Tänndalssjön (om jag inte är förvirrad).

Hamrafjällets (speciellt på vintern) karakteristiska stup mot sydöst ligger dock inte vid denna topp utan på höjden intill.

Mannen är min pappa :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Enda fjällbilden jag hade på Photobucket just nu!

P1030062-1-1.jpg

Påminner

mig om trakten av Stora Sjöfallet och vägen västerut mot Ritsem. Jag har aldrig varit väster om Stora Sjöfallet, just den här vyn känner jag inte igen.

Thure

Nästa omgång!

1. Vad ser vi -- och var?
gp31.jpg

2. Vilken topp -- och vilken sjö?
gp32.jpg

3. Vilken dal?
gp33.jpg

4. Vilket fjäll?
gp34.jpg

5. ...och så en liten bonus :)
gp35.jpg