Gissa position

Riktigt långskott

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

Du har rätt! Åtminstone Tänndalen. Fjällnäs är lite längre västerut. Bilderna är tagna mot sydöst från Hamrafjällets topplatå (inte allra högst upp, men där man mycket tydligt kommer upp ur björkskogen - fjället är avkapat som med osthyvel. Brant, brant stig och så plötsligt platt.), sjön man ser är Tänndalssjön (om jag inte är förvirrad).

Hamrafjällets (speciellt på vintern) karakteristiska stup mot sydöst ligger dock inte vid denna topp utan på höjden intill.

Mannen är min pappa :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Enda fjällbilden jag hade på Photobucket just nu!

P1030062-1-1.jpg

Påminner

mig om trakten av Stora Sjöfallet och vägen västerut mot Ritsem. Jag har aldrig varit väster om Stora Sjöfallet, just den här vyn känner jag inte igen.

Thure

Nästa omgång!

1. Vad ser vi -- och var?
gp31.jpg

2. Vilken topp -- och vilken sjö?
gp32.jpg

3. Vilken dal?
gp33.jpg

4. Vilket fjäll?
gp34.jpg

5. ...och så en liten bonus :)
gp35.jpg