Gissa position

Riktigt långskott

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

är detta angående Millimeters 1167 och 1164 och jag hinner inte kolla på karta just nu.

Tänndalen - Fjällnäs?

Thure

Du har rätt! Åtminstone Tänndalen. Fjällnäs är lite längre västerut. Bilderna är tagna mot sydöst från Hamrafjällets topplatå (inte allra högst upp, men där man mycket tydligt kommer upp ur björkskogen - fjället är avkapat som med osthyvel. Brant, brant stig och så plötsligt platt.), sjön man ser är Tänndalssjön (om jag inte är förvirrad).

Hamrafjällets (speciellt på vintern) karakteristiska stup mot sydöst ligger dock inte vid denna topp utan på höjden intill.

Mannen är min pappa :)

Enda fjällbilden jag hade på Photobucket just nu!

P1030062-1-1.jpg

Påminner

mig om trakten av Stora Sjöfallet och vägen västerut mot Ritsem. Jag har aldrig varit väster om Stora Sjöfallet, just den här vyn känner jag inte igen.

Thure

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Nästa omgång!

1. Vad ser vi -- och var?
gp31.jpg

2. Vilken topp -- och vilken sjö?
gp32.jpg

3. Vilken dal?
gp33.jpg

4. Vilket fjäll?
gp34.jpg

5. ...och så en liten bonus :)
gp35.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev