Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
‘Tror på Mårmapakteglaciären’Jaha? mmm.. Du behöver inte tro.... Ja det va ju helt rätt det.. Uppe på passet där ja.
Tänk vad duktiga folk är ändå på sån här topografi..
Då finns det ju hopp om svårare bilder då..
Visst är det så. Hade turen att få spendera två kanonfina dagar där för några veckor sedan. Leden passerar på bro rakt över utloppet från sjön med vattenfallet på ~250m rakt under och fortsätter sedan genom ett stenlandskap med klättring över små stup och stora stenblock. Där jag tog fotot hade jag precis blivit bjuden på en iskall öl av två trevliga fiskande norrmän vilket höjde min uppskattning stort för vårt grannfolk (men jag vill inte tänka på vad deras ryggsäckar vägde...).
Skulle inte förvåna mig om någon tar det här på 2 sekunder, folk har ju verkligen varit överallt. Snart har vi väl täckt in precis hela fjällkedjan i den här tråden. Lycka till. / F
Skulle inte förvåna mig om någon tar det här på 2 sekunder, folk har ju verkligen varit överallt. Snart har vi väl täckt in precis hela fjällkedjan i den här tråden. Lycka till. / F
De flesta bilder i den här tråden verkar knäckas antingen direkt eller inte alls. Det är ju onekligen roligare med bilder som innehåller lite karaktär, och dem är det oftast någon som känner igen... men det ger ju oss bara möjlighet att slänga in fler bilder
Här kommer en på två välkända toppar ur en ovanlig vinkel och dessutom något dolda av moln - men ni tar dem säkert ändå:
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer