Gissa position

Motivet är ju helt klart Ähpar (med Bierikbakte som mest dramatiska topp) och jag tror att bilden är tagen från Vuojnesvárásj eller ryggen väster om Vuojnesvárásj. Jag sneddade över den från Guhkesvágge för länge sedan. Fast om du säger att det inte är på Vuojnestjåhkå så kanske det inbegriper den platsen också.

Det är så att man kan se Vuoinesvaratj längst där nere i bilden, annars är det ju rätt med Äpar och så :)

Ja det är rätt, mellpat svarade också rätt men senare, grattis!

Kom igen nu folkens, fram med bilderna :)

Min ringa ålder gör att jag inte har så många bilder att visa upp ;) Nåja, några bilder har jag nog, jag ska leta fram en när jag kommer hem ikväll.

Men självklart får alla som vill lägga upp en bild så tråden går vidare.

Jag slänger upp en. Vilken är knölen i förgrunden, och varifrån är bilden tagen?

Bilagor

• foo.jpg
    foo.jpg
    140.9 KB · Visningar: 1,022

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tror vi befinner oss i Ruotevagge, dvs ung. en halvmil VNV Vallevagges översta del, knölen heter nog Habres och Tjuoltavagge syns länst ner till höger, i bakgrunden Njåtsosvagges översta del och Ryggåsberget.

Jag tror vi befinner oss i Ruotevagge, dvs ung. en halvmil VNV Vallevagges översta del, knölen heter nog Habres och Tjuoltavagge syns länst ner till höger, i bakgrunden Njåtsosvagges översta del och Ryggåsberget.
Du menar väl Ruonasvágge? Positionen stämmer ungefär - bilden är tagen en bit upp på Málmmatjåhkkås sluttning. Men jag är rätt säker på att det är Ruonas och inte Hábres, den sistnämnda har knappt någon sluttning alls i riktning mot kameran, och dalen bakom bör vara Tjuoldavágge. Ryggåsberget, Tsahtsa och Tsähkkok finns nog med någonstans på bilden.

PS. Om ni kommer hit, fortsätt framåt - gå INTE upp över passet mellan topparna i Darregájssemassivet för att hitta en genväg ner till Tarradalen.

Nja, du måste nog ännu en liten bit söderut. Vad jag minns från någon konversation så borde du ha varit i trakterna kring denna sjö, Raskesven.

Jag gissar på Årjep Saulo från sydöst.
Hur långt söderut då; Vindelfjällen, Borgafjäll eller; kan man få en liten ledtråd?;-)

Nix, inte Årjep Saulo. Du måste längre norrut;-)

Raskesven

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.