paerl; sa:Är det samma som den här:
![]()
precis nedanför Bossoscohkka?
Fjälltoppen ifråga som jag söker, en av "flintnålarna" ligger SÖ om Påssutjåkkas (notera det extra s:et) är det denna du avser med bilden?
paerl; sa:Är det samma som den här:
![]()
precis nedanför Bossoscohkka?
mellpat; sa:Eller kan det vara den spets som syns som en svart triangel ute till höger på bilden nedan och som väl ligger en km NO om Nallojaure? Spetsen på min bild kan möjligen vara en av Flintnålarna, enligt namngivningen i "Kebnekaisefjällen" av Rossipal.
![]()
mellpat; sa:Okej.Pärs bild visar en formation lite längre norrut som kallas Piggkammen och som ligger ett par hundra meter NO om Påssustjåkka sydtopp (1839).
tassemark; sa:Hehe, då har du rätt på två bilder till och med.
Så det är du som får gräva fram en bild att luska ut?
tassemark; sa:mellpat; sa:Okej.Pärs bild visar en formation lite längre norrut som kallas Piggkammen och som ligger ett par hundra meter NO om Påssustjåkka sydtopp (1839).
Hehe, då har du rätt på två bilder till och med.
Så det är du som får gräva fram en bild att luska ut?
millimeter; sa:Högsta toppen man ser är såklart Sielmatjåkka, en ständig gäst här i tråden..Men det är väl bra, det är som sagt ett snyggt berg. Högt, och med en tydlig spets. Men ändå ganska lättbestiget.
Är fotot taget ifrån Tjäktjatjåkka? En finfin panoramabild. Men jag saknar den på din hemsida. Lägg upp alla bilder du har! Speciellt panorama- och utsiktsbilder är intressanta.
thureb; sa:som den vita pyramiden till vänster om mitten av bilden. Gissar att bilden är tagen från väster. Men jag kan inte säga var den är tagen. Strax öster om Hukejaure?
Thure
paerl; sa:... Nu lämnar jag tillbaks tråden till mellpats Norgebilder.